10 PASI PENTRU A TINE SUB CONTROL INTARZIERILE LA PLATA

 

 

ASIGURATI-VA CA TINETI SUB CONTROL INTARZIERILE LA PLATA

​Intarzierile in efectuarea platilor reprezinta un fenomen obisnuit in afacerile de zi cu zi si este adesea cauza problemelor cu fluxul de numerar. Acestea ocupa timp pretios si pot afecta marjele de profit.

Gestionarea si evitarea efectuarii platilor cu intarziere va pot ajuta sa va concentrati mai eficient asupra afacerii dvs.. Sunt mai multe metode care va pot ajuta atat sa evitati platile intarziate cat si sa le faceti fata.

Fiti atenti la semnalul de alarmă ridicat de efectuarea platilor cu intȃrziere

Semnalele efectuarii platilor cu intarziere pot deveni vizibile incă dintr-o faza incipienta. Acestea sunt cateva semne la care trebuie să fiti atenti:

cresterea cererilor privind referintele comerciale;
reduceri sau cresteri bruste in comenzi;
cresterea obiectiunilor/litigiilor;
fluctuatii majore de personal;
pretexte neasteptate, grosolane;
platile se raresc sau inceteaza, instrumentele de plata sunt refuzate;
e-mailurile se returneaza;
persoanele de contact nu sunt disponibile.

Retineti ca in cazul in care clientul dumneavoastra prezinta oricare din semnele mentionate mai sus, doar luand atitudine cat mai rapid puteti face diferenta.
 
10 pasi pentru evitarea si gestionarea platilor intarziate
 
Orice afacere solida are o politica solida de gestionare a creditului. Acestia sunt pasii pe care puteti sa ii urmati in scopul de a evita si gestiona platile efectuate cu intarziere:

1. Cunoasterea partenerului cu care desfasurati relatii comerciale: Asigurati-va ca tranzactiile se efectueaza cu entitatea corecta – datele mentionate in antetul companiei reprezinta ocazia potrivita pentru verificarea veridicitatii acestora; cecurile, facturile si toate documentele trebuie semnate cu entitatea corecta.
2. Completati un formular de credit: Asa cum verificati istoricul de credit (bonitatea), nu ezitati sa solicitati noului client informatiile de baza. Aceasta masura va ajuta sa evaluati daca riscul preluat prin creditul oferit este viabil din punct de vedere comercial.
3. Agreati termeni si conditii clare: Inainte de a incepe relatia comerciala cu noul client, asigurati-va ca acesta intelege termenii si conditiile dumneavostra contractuale si semneaza in cunostinta de cauza. Spre exemplu, adaugarea unor conditii de plata la momentul facturarii poate fi prea tarziu. 
4. Stabilirea corecta a limitelor de credit si a conditiilor de creditare: Cunoasterea afacerii si situatiei financiare a clientului poate ajuta la stabilirea conditiilor si limitelor potrivite de credit. Puteti face acest lucru printr-o polita de asigurare a creditelor comerciale sau prin verificarea bonitatii noilor clienti. Stabiliti conditii de plata clare si asigurati-va ca acestea au fost comunicate clientilor dumneavoastra.
5. Detineti un proces de control a creditarii solid: Asigurati-va ca aveti o procedura de control a creditului documentata pe deplin si monitorizati soldul vanzarilor pe zile restante. Detaliati pasii de urmat si numiti persoanele responsabile pentru a va asigura ca detineti evidenta corecta a creantelor dumneavoastra. 
6. Comunicati cu regularitate: Fiti politicosi, profesionisti si persistenti. Pastrati comunicarea cu clientii si ramaneti la termenele dumneavoastra limita.
7. Fiti proactivi: Nu asteptati pana cand ceva merge necorespunzator... contactati clientul inainte de data scadenta a facturilor pentru a va asigura ca nu sunt plangeri sau probleme cu platile.
8. Urmarirea ferma a promisiunilor: Daca o plata este intarziata, urmariti prompt respectarea promisiunii facute de catre client.
9. Evitati instrumentele de plata scadente la o data ulterioară scadenaei facturii: Solicitati clientului sa plateasca prin transfer bancar sau prin Direct Debit. Evitati pe cat posibil plata cu instrumente de plata scadente la o data ulterioara scadentei facturii.
10. Aveti un contract de mandat pentru recuperarea debitelor cu o agentie de colectare: Asigurati-va ca aveti un punct de escaladare. Recuperarea datoriilor de catre o agentie de colectare arata clientului dumneavoastra rau platnic ca sunteti un profesionist.